Diş Eti Çekilmesi Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Ağız içerisindeki bakterilerin diş çevresindeki yumuşak dokuya zarar vermesi sonucunda oluşan diş eti çekilmesi; her yaştan bireyin yaşayabileceği problemlerden bir tanesidir. Genellikle hassas dişlerde meydana gelen diş eti çekilmesi; dişlerinizin kötü görünmesinin yanı sıra diş hassasiyeti ve diş çürümesi gibi ciddi sorunlara yol açabilmektedir. Peki dişlerin her gün düzenli ve doğru bir şekilde temizlenmesi ile diş eti çekilmesinin önüne geçmek mümkün müdür? İşte diş eti çekilmesine dair merak ettiğiniz her şey…

Diş Eti Çekilmesi Nedir?

Yaygın diş problemlerinin başında gelen diş eti çekilmesi; diş eti sınırının diş minesi seviyesinin altına düşmesi durumudur. Ciddi bir diş hastalığı olma özelliği taşıyan diş eti çekilmesi genellikle ağız temizliği ve bakımının yanlış şekilde yapılmasından kaynaklanır. Her yaş grubunda görülebilen bu sorunun teşhis ve tedavisi ne kadar erken olursa, sonuç da o kadar iyi olur.

Diş Eti Çekilmesi Belirtileri Nelerdir?

Diş eti çekilmesine yol açabilecek pek çok faktör bulunmaktadır. Rahatsızlığın belirtileri ise şunlardır.

• Soğuk ve sıcağa karşı dişlerde hassasiyet oluşması,
  • Diş etinde sıkça meydana gelen kanamalar,
  • Ağızda kötü koku oluşumu,
  • Dişlerin olduğundan daha uzun görünmesi,
  • Diş etlerinde kızarıklık ve şişkinlik oluşmasıdır.

Diş Eti Çekilmesinin Nedenleri Nelerdir?

Daha çok yanlış fırçalama tekniği sonucunda ortaya çıkan diş eti çekilmesine;

• Kötü ağız hijyeni,
  • Çarpık dişler,
  • Hatalı yapılmış kron veya dolgular,
  • Genetik yatkınlık,
  • Hamilelik ve oral kontraseptiflere bağlı olarak gelişebilecek hormonal değişiklikler,
  • Ağız kuruluğuna yol açabilecek ilaçlar,
  • Stres,
  • Sigara kullanımı ve ilerlemiş diş eti iltihabı yol açmaktadır.

Diş Eti Çekilmesini Nasıl Durdurabilirim?

Diş eti çekilmesi yaşadığınızı düşünüyorsanız yapmanız gereken ilk şey; diş hekiminizi ziyaret ederek diş eti çekilmesinin nasıl durdurulacağı konusunda profesyonel tavsiye almak olmalıdır.

Diş Eti Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

İnsanların hayat kalitesini arttıran en önemli unsurların başında gelen diş eti sağlığı; her insan için son derece önemli bir konudur. Bu nedenle diş sorunlarına en kısa sürede çözüm getirmesi açısından bir diş hekimine başvurulması çok büyük önem taşımaktadır.

Bu rahatsızlığın tedavisinin ilk aşaması; uzman hekim tarafından yapılacak gerekli muayene sonrasında diş plaklarının temizlenerek komple ağız bakım işlemlerinin yapılması yönündedir. Diş eti çekilmeniz tedavi edilemeyecek kadar ciddi ise diş eti çekilmesinin neden olduğu hasarı onarmak için diş eti ameliyatı olmanız gerekebilir.

Diş Taşı Temizliği, Diş Eti Çekilmesini İyileştirmeye Yeter mi?

Diş taşı temizliği, dişin yalnızca yüzeysel bölgesinin temizliğini kapsamaktadır. Diş eti çekilmesi varlığında bakteriler tarafından diş etrafında oluşabilecek ceplerin içindeki oluşumların temizliği yapılmadığı takdirde kemik erimesi ve diş eti çekilmesi daha da artacaktır. Böyle bir durumda öncelikle diş eti cebi kürete edilerek temizlenmelidir. Küretaj işleminden sonra hasta 6 ayda bir kontrole çağrılarak, takip edilmelidir.

Yorum yapın.