Diş Eti Sağlığına İyi Gelen Besinler

Dişeti hastalığını zamanında teşhis etmek önemlidir. Bunun için düzenli olarak diş hekimine gitmeli ve rutin kontrollerden geçmelisiniz. Erken evrelerde diş etlerinin iltihaplanmasına (diş eti iltihabı) diş eti iltihabı denir. Bir sonraki aşaması, ciddi bir durum olan periodontitistir. Diş eti hastalığına bakteri ve plak birikimi neden olur. Koruma için, uygun ağız hijyeni ve günlük ağız bakımının yanı sıra düzenli olarak diş hekimini ziyaret etmek önemlidir.

Ayrıca sağlıklı beslenmeye dikkat edilmelidir. İşte diş eti hastalığıyla savaşmanıza yardımcı olabilecek bazı yiyecekler:

Omega-3
Omega-3’ler, besleyici ve dengeli bir beslenme için gereklidir. Yağlı balıklar çok miktarda Omega 3 yağ asidi ve besin maddesi ve bunların antiinflamatuar özelliklerini içerir.

Probiyotikler
Probiyotiklerin iyi bakterileri teşvik ettiği bilinir ve fermente süt ürünleri vücudunuzu diş eti hastalığına karşı korumaya yardımcı olur.

Yeşil çay
Yeşil çay, diş eti hastalığıyla savaşmak için en iyi gıdalardan biri olan yüksek kateşin içeriği ile ünlüdür. Ek olarak, araştırmacılar yeşil çayın periodontitisin etkilerini önleyebileceğini bulmuşlardır. Yeşil çay ayrıca plak oluşumunu azaltan ve bakterileri zayıflatan antibakteriyel özelliklere sahiptir.

Koenzim Q10
Bu enzim aynı zamanda ubikinol olarak da adlandırılır ve çoğu insan hücresinde yağda çözünen bir vitamin olarak bulunur. Koenzim Q1O, hücre içi antioksidanlarıyla ünlüdür. Diş eti iltihabını ve ilerlemiş periodontiti baskılamaya yardımcı olur.

C Vitamini
C Vitamini , diş eti iltihabı olan kişilerde diş eti kanamalarını azaltır. Ayrıca ağızdaki diş etlerini ve yumuşak dokuları güçlendirerek kollajen üretimini kolaylaştırır. Kollajen, diş etlerinin bir parçası olan önemli bir proteindir. Yılda en az iki kez diş hekimine gitmek, diş eti hastalığını erken yakalamaya ve ilerlemesini önlemeye yardımcı olur. Doğru yiyecekleri yiyerek ve sağlıklı bir diyet uygulayarak diş etlerinizi iyileştirebilir ve vücudunuzu sağlıklı tutabilirsiniz.