Diş Hekimine Gitmeli Mi, Gitmemeli Mi?

Çoğu insan, rutin kontroller ve temizlik için yılda iki kez diş hekimini ziyaret etmesi gerektiğini bilir. Bu düzenli randevular dişlerinizin temiz kalmasını sağlar ve ağız sağlığı sorunlarını önleme şansı yüksektir. Peki dişçiye ne zaman gitmelisiniz?

Diş ağrısı
Diş ağrısı, bir şeylerin ters gittiğinin ve acil önlem alınması gerektiğinin en bariz işaretidir. Aynı bölgede tekrarlayan ağrılarınız varsa, gün içinde kaybolan ve gece başlayan ağrılarınız varsa, yemek yedikten hemen sonra ağrı hissediyorsanız, sıcak ve soğuk içeceklerden dişleriniz ağrıyorsa diş hekimine görünmelisiniz. Ancak yemek yedikten ve dişlerinizi fırçaladıktan sonra başlayan veya ertesi gün kaybolan ve tekrarlanmayan ağrılarınız varsa bunun nedeni dişlerinizin arasına sıkışmış yiyecek parçacıkları olabilir. Ve tekrar olmazsa diş hekimine gitmeye gerek yoktur. Ancak bunu rutin bir kontrol sırasında bildirmeniz faydalı olacaktır.

Ağız yaralanması
Dişlerde veya ağızda travma veya yaralanma durumunda, ağrı şiddetli olmasa bile kişi diş hekimine başvurmalıdır. Dişlerdeki hasar bazen kök hasarına yol açabilir. Bu nedenle doğru teşhis ve tedavi için bir diş hekimine gitmek önemlidir. Diş yaralanmasından kaynaklanan ağrı bir süre sonra geçebilir, ancak bu kemiğin zarar görmediği anlamına gelmez. Bu nedenle travma sonrası diş hekimine başvurmalısınız Dişlerdeki beyaz benekler

Dişlerdeki beyaz benekler
Çürük belirtisi olabilir, bu nedenle mutlaka diş hekimine başvurmalısınız. Beyaz noktaların erken ortaya çıkmasını önleyerek, diş çürüklerini önlemek için kendinize en iyi şansı vermiş olursunuz. Çünkü siyah diş çürüğünün ilk belirtisi dişlerdeki beyaz lekelerdir. Ancak bu beyaz noktalar bazen şekilli lekeler olabilir ve estetik açıdan rahatsız edici değilse sorun teşkil etmez. Ancak bunu öğrenmek için diş hekimine gitmeniz gerekir.

Aftlar

Aft problemi hemen hemen herkes yaşar.Bazen yanlışlıkla yanağın içini ısırmaktan kaynaklanırlar. Bazen tahriş edici bir faktörden de kaynaklanabilirler. Canker yaraları temelde diş etlerini ve yanakların içini etkileyen küçük ülserlerdir. Yaralar genellikle yaklaşık bir hafta içinde kendiliğinden geçer, ancak bazı durumlarda şiddetli olabilir ve iyileşmesi yavaş olabilir. Çok sık ağız ülseri yaşıyorsanız ve hayatınızı olumsuz etkiliyorsa, diş hekiminize göstermenizde fayda olabilir.

Diş eti kanaması

Diş eti kanaması çok sert fırçalama, çok sert diş ipi kullanma veya takma dişlerin yanlış kullanılmasından kaynaklanabilir. Yaralar bir veya iki gün içinde iyileşirse diş hekimine gitmenize gerek yoktur. Bu tür günlük sorunlara ek olarak, kanama periodontitis, lösemi, vitamin ve trombosit eksikliği gibi hastalıkları gösterebilir. Periodontitis, doğru teşhis ve tedavi yapılmadığı takdirde giderek kötüleşen çok ciddi bir diş hastalığıdır. Travma dışında diş eti kanaması fark ederseniz. Kesinlikle bir diş hekimine gitmelisiniz.