Diş Taşı Temizliği İçin 6 Neden

İyi bir ağız hijyeni sadece görünüş için değil genel sağlık için de önemlidir. Kötü ağız hijyeni, diş eti hastalığı, enfeksiyonlar, osteoporoz, kalp hastalığı ve daha fazlası gibi çeşitli diş ve tıbbi sorunlara yol açabilir. Aşağıda, önerilen bir diş temizleme programını takip etmek için 6 önemli neden listelenmiştir.

1. Diş hastalığının önlenmesi

Diş eti hastalığı, yetişkinlerde diş kaybının en yaygın nedenlerinden biri olan, dişleri tutan diş eti dokuları ve kemiklerinin bir enfeksiyonudur. Erken teşhis edilirse tedavi edilebilir ve iyileştirilebilir. Tedavi edilmezse, diş eti hastalığının ileri aşamaları takip edebilir. Düzenli temizlik ve kontroller, günlük diş ipi kullanımı ve günde iki kez fırçalama diş eti hastalıklarını önlemede önemli faktörlerdir.

2. Genel sağlığın korunmasına yardımcı olur

Son araştırmalar, kötü ağız hijyeninin neden olduğu diş eti hastalığından kalp krizleri ve felçlerin de kaynaklanabileceğini göstermiştir. Dişlerinizi 6 ayda bir temizlemek, dişlerinizi ve diş etlerinizi sağlıklı tutmanıza yardımcı olur. Bu da, kalp hastalığı ve felç riskini azaltabilir.

3. Ağız Sağlığının Korunması

Diş hastalıkları yetişkinlerde diş kayıplarının en yaygın nedenlerinden biri olduğundan, düzenli diş kontrolleri, temizlik, fırçalama ve diş ipi kullanımı ağız sağlığı için çok önemlidir. Dişlerinizi korumak, daha iyi çiğneme ve sağlıklı bir gülümseme sağlar.

4. Diş problemlerinin erken tespiti

Çürüklerin, kırık dolguların ve diş hastalıklarının erken teşhisi kolaydır. Bu problemler tedavi edilmezse kanal tedavisi ve diş çekimi tek tedavi seçeneği olabilir. Diş hekimi dişleri temizlerken diş taşının altına gizlenmiş çürükler gibi hastalığa neden olabilecek oluşumları da tespit eder.

5. Parlak ve Beyaz Gülümseme

Diş temizliği, tütün, kahve ve çaydan kaynaklanan lekelerin çoğunu çıkarabilir. Temizledikten sonra daha beyaz bir gülüşe sahip olacaksınız.

6. Ağız kokusunu önleyin

Araştırmalar, sürekli ağız kokusu olan kişilerin yaklaşık yüzde 85’inde diş sorunları olduğunu gösteriyor. Kötü nefesi önlemek için iyi bir ağız hijyeni şarttır. Düzenli kontroller ve temizlik, iyi bir ağız hijyeni sağlamanın en iyi yoludur.