Dişleriniz Ne İster?

Düzenli diş hekimi ziyaretlerinin diş sağlığı için önemli olduğunu herkes bilir. Peki, dişleriniz bu ziyaretleri istiyor mu? Yoksa bu ziyaretler tembellikten ve korkudan mı devam ediyor? Hiç merak ettin mi? Eğer hala düşünmediyseniz dişlerinizin sizden istediği ve beklediği 9 ürüne bir göz atalım!

1. Diş fırçanızı 3 ayda bir değiştirin. Normal diş fırçalarının çoğu 3 aylık günlük kullanımdan sonra eskir ve yenileri kadar iyi çalışmaz. Diş eti iltihabı gibi diş eti iltihabınız varsa, diş fırçanızı -6 haftada bir değiştirmelisiniz. Diş fırçası kullanıldıktan sonra su ile yıkanmalı ve grip gibi hastalıklardan sonra değiştirilmelidir.

2. Kanal tedavisi aslında ağrılı değildir ancak birçok kişi kanal tedavisinin çok ağrılı bir deneyim olduğunu düşünür ancak sanılanın aksine kanal tedavisi ağrılı değildir. Teknolojik gelişmeler sayesinde dolgu kadar zararsızdır. Ayrıca doktor tedavi öncesi lokal anestezi altında bölgeyi tamamen uyuşturarak ağrısız bir tedavi deneyimi yaşamanızı sağlar.

3. Diş sağlığını korumak sandığınızdan daha kolay. İyi bir ağız ve diş sağlığını korumanın zor olduğuna ve çok çaba gerektirdiğine inanılmaktadır. Ancak günde iki kez dişlerinizi fırçalar, diş ipi kullanır ve sağlıklı beslenirseniz daha sağlıklı dişlere ve diş etlerine sahip olursunuz. Ve düzenli olarak diş hekimini ziyaret etmeyi unutmayın!

4. Diş sorunları kendiliğinden çözülmez. Diş hekiminiz bir diş, diş eti veya ağız sağlığı sorunu tespit ederse, gecikmeden tedaviye en kısa sürede başlamanız gerekir. Çünkü diş problemleri geç kalındığı takdirde daha büyük problemlere yol açabilmektedir.

5. İyi beslenme, sağlıklı dişlerin korunmasına yardımcı olur. Düzenli diyetiniz çok fazla şekerli atıştırmalıklar, tatlılar veya soda gibi şekerli içecekler içeriyorsa, dişlerinizin çürümesi veya hasar görmesi daha olasıdır. Şeker dişlere yapışır ve diş çürümesine neden olan zararlı bakteriler için üreme alanı oluşturur. Bu nedenle şekerli yiyeceklerden ve gazlı içeceklerden mümkün olduğunca kaçınılmalıdır. Ayrıca şekerli atıştırmalıklar ve şekerli yiyecekler yedikten 30 dakika sonra dişlerinizi fırçalamak en iyisidir.

6. Ağız kokusu diş sorunlarının bir işareti olabilir. Ağız kokunuz varsa, muhtemelen diş probleminden kaynaklanmaktadır. Ağız kokusu diş hastalığından kaynaklanıyorsa, isterseniz gargara ile tedavi edebilirsiniz. Gargara bir süreliğine kokuyu maskelemeye yardımcı olsa da, bir çözüm bulmak, altta yatan sorunu belirlemek ve tedaviye başlamak için mümkün olan en kısa sürede bir diş hekimine görünmelisiniz.

7. Düzenli diş kontrolleri ve diş temizliği önemlidir. Diş sağlığınız için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri düzenli olarak diş kontrollerinizi ve diş temizliğinizi yaptırmaktır. Düzenli kontroller, boşlukları, diş eti hastalıklarını, kök kanallarını, ağız kanserini, diş eti hastalıklarını ve diğer ağız ve diş problemlerini önlemeye yardımcı olabilir. Önleyici bakım, ağız sağlığını korumak için önemlidir.

8. Diş eti hastalığı sadece diş sağlığını değil genel sağlığı da etkiler. Diş eti hastalığı, yetişkinlerde diş kaybının önde gelen nedenlerinden biri olarak kabul edilmesinin yanı sıra, kalp hastalığı ve inme gibi görünüşte ilgisiz diğer sağlık sorunlarıyla da bağlantılıdır. Diş eti hastalığı erken teşhis ve tedavi edilirse başarılı bir şekilde tedavi edilip düzeltilebilir. Diş eti hastalığınız uygun şekilde ve zamanında tedavi edilmezse, kemik kaybını da içerebilen periodontitis adı verilen daha ciddi bir diş eti hastalığı aşamasına ilerleyebilir. Diğer birçok diş probleminde olduğu gibi, düzenli kontroller, temizlik ve tedaviler diş eti hastalığını önlemeye yardımcı olabilir.

9. Dişlerinizi her gün fırçalamak yapabileceğiniz en iyi şeydir. Her gün, günde iki kez fırçalarsanız ve bunu doğru yaparsanız, boşlukları ve diğer çürüyen bakterileri içeren plakları temizlersiniz. Her gün diş ipi kullanırsanız, diş fırçasının düzgün bir şekilde ulaşamadığı dişlerin arasındaki plakların temizlenmesine yardımcı olursunuz. Günlük fırçalama ayrıca diş eti iltihabına neden olan bakteri sayısını azaltarak dişlerinizi korur.